Training Commerciele vaardigheden

Commerciele vaardigheden

Als sociaal ondernemer ga en sta je voor het realiseren van een sociaal of maatschappelijk doel. Winst is daarin een middel, geen doel op zich. Door teruglopende budgetten wordt deze winst steeds belangrijker. Daarnaast geldt: hoe beter de winst, hoe beter je in staat bent om je maatschappelijke doelstelling te behalen. Om die winst te realiseren, zijn medewerkers met goede contactuele en commerciele vaardigheden van grote waarde.

Resultaat

Na de training Commerciele vaardigheden ga je als deelnemer met zelfvertrouwen een klantgesprek in. Je hebt de basis in huis voor het voeren van professionele gesprekken met opdrachtgevers. Speciaal toegespitst op ondernemen in het sociaal domein.

Doelgroep

Je bent als professional werkzaam bij een sociale of maatschappelijke onderneming en je merkt dat contactuele en commerciële eigenschappen steeds belangrijker worden in je werk. Je wilt je kwaliteiten en vaardigheden  verbeteren omdat je:

  • regelmatig contact hebt met betalende klanten
  • je graag meer betalende klanten wilt werven
  • graag de beginselen van dit vakgebied onder de knie wilt krijgen

Aanpak

Voordat de training van start gaat kijken we samen wat de vraag precies is. Op basis daarvan ontwerp ik het trainingsprogramma. Dat kan in groepsverband zijn met meerdere deelnemers uit de organisatie óf we stemmen een meer persoonlijk traject samen, waarbij de nadruk ligt op één op één begeleiding.

Trainingsprogramma

De training commerciele vaardigheden bestaat uit de volgende onderdelen;

Een verkoopplan opstellen

  • doelstellingen formuleren
  • kwartaalplanningen maken

Aan tafel komen bij een potentiele klant

  • een leuke actie
  • telefoneren
  • een klant bezoeken

Met plezier (zelf)vertrouwen het gesprek in

  • Inleven in de klant
  • de eerste indruk
  • rapport maken

Behoeften achterhalen

  • SPIN
  • LSD
  • koopsignalen opvangen

Sterk presenteren

  • spreken in klantvoordelen
  • enthousiasme en trots

De opdracht

  • bezwaren pareren
  • vragen om de order
  • afsluiten
  • nazorg

Studiemateriaal

Bij de training krijg je een hand-out waarin de theorie is opgenomen. Daarnaast bevat de hand-out praktische checklists die je direct in je eigen praktijk kan toepassen. Zo heb je direct resultaat en maak je jezelf de stof snel en makkelijk(er) eigen.

Groepsgrootte

De training gaat door bij minimaal 6 deelnemers en kent een maximum van 12 deelnemers.

Gemiddelde beoordeling van deze training

8

“Kevin heeft de training succesvol bemiddelen ontwikkeld en verzorgd. Hij is hierin heel zorgvuldig en prettig te werk gegaan. Wat ik waardeer in de manier waarop hij trainingen ontwikkelt is dat hij goed luistert naar de wensen van de opdrachtgever en tegelijkertijd zijn eigen visie over het onderwerp in de gaten houdt.
Meer informatie over deze training?